5 דברים שכדאי לדעת לפני שמשקיעים
במטבעות דיגיטליים
1 . לא רק למומחים:
2. לא רק לעשירים:
בימים בהם ביטקוין אחד שווה עשרות אלפי שקלים, יש אנשים הנוטים לחשוב שאין באפשרותם לרכוש ביטקוין. אך מה שהרבה אנשים לא יודעים הוא שביטקוין אחד יכול להתחלק לעד 100 מיליון סאטושים . סאטושי, זוהי יחידת המידה שממנה הביטקוין מתחלק. כמו ששקל נחלק לאגורות ודולר לסנטים, כך גם ביטקוין מתחלק ליחידות מידה קטנות. המשמעות היא שניתן לרכוש גם חלקיקי מטבעות, על פי סכום ההשקעה העומד לרשותכם גם אם הוא נמוך משווי מטבע שלם במועד הרכישה. בחברות מסוימות ניתן לבצע למשל רכישה של מטבע דיגיטלי החל מסכום מינימלי בסך 2500$ ומעלה. לאחרונה גם בארץ ניתן לרכוש ביקטוין ה חל מסכום התחלתי של 150₪ בחודש (הוק״).
3. פופולארי, אך חייבים להיזהר:
האימוץ הנרחב של עולם הקריפטו מביא עמו גם סכנות רבות, כגון גניבות, מעילות, הונאות ועוד. אנשים רבים מתפתים לבצע עסקאות דרך ערוצים כגון טלגרם, פייסבוק ופלטפורמות נוספות אשר מגדילות את הסיכון מאחר שמדובר לרוב בעסקה אל מול צד שזהותו אינה ידועה. גם אם העסקה בוצעה בהצלחה יש לקחת בחשבון שהבנקים בישראל מערימים קשיים על קבלת כספים לחשבון הבנק של לקוחות שרכשו מטבעות מגורמים שאינם מפוקחים וזאת מכיוון שמקור הכסף אינו ידוע. לכן, ישנה חשיבות בעבודה אל מול גורמים מפוקחים. ניתן לעבוד מול חברה בעלת היתר המשך עיסוק, העובדת עם בורסות מוסדרות ובשיתוף פעולה עם המערכת הבנקאית.
4. ביטקוין – שימושים רבים לו:
רבים נוטים לחשוב, שכמעט בלתי אפשרי להשתמש בביטקוין כאמצעי תשלום "בעולם האמיתי". אך כבר כיום ישנן חברות, כגון: טסלה, מיקרוסופט, שופיפיי, סטארבאקס, אמאזון, ויזה, מאסטרקארד ועוד המאפשרות תשלום בביטקוין וחלקן גם במטבעות נוספים. בנוסף ישנן מדינות אשר החלו לאמץ רגולציה ומיסוי על התחום, ואף מדינה (׳אל סלבדור׳), שאימצה את הביטקוין כמטבע רשמי.
5. ׳לא רק ביטקוין׳:
למרות שהביטקוין הוא היישום הטכנולוגי הראשון על גבי רשת הבלוקציין, ישנם מטבעות רבים נוספים מלבד ביטקוין. איתריום לדוגמא, זו מערכת קוד פתוח שמאפשרת למתכנתים לבנות אפליקציות ואתרים מבוזרים על גבי הבלוקצ׳יין. המערכת מאפשרת בניה חכמה של שירותים שפועלים באופן אוטומטי וללא צדדים מתווכים – כגון שירותי הלוואות, פיקדונות, צבירת ריביות על נכסים ועוד.
האמור אינו מהווה ייעוץ ו/או שיווק פיננסי ו/או תחליף לייעוץ/שיווק פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.